پنل های دیواری ضد آب

پنل های دیواری ضد آب

پنل های دیواری ضد آب و رطوبت همچنین به عنوان پنل‌های دیواری حمام یا دیوارپوش سرویس بهداشتی نیز شناخته می‌شوند. این نوع پوشش حمام یا سرویس بهداشتی یک جایگزین عالی برای کاشی‌های معمولی حمام و دستشویی است. با این حال، دیوارپوش سرویس بهداشتی به اندازه کاشی معمول و رایج نیست، که این باعث می‌شود برخی از صاحب خانه‌ها در مورد ارزش سرمایه‌گذاری آن‌ها شک کنند و برای خانه‌شان این گزینه را انتخاب نکنند. از این گذشته، تغییر پوشش و دیوار حمام ارزان نیست، و بیشتر مردم دوست ندارند با چنین قیمت بالایی دیوار حمام یا دستشویی خود را ضد آب کنند. اما از اهمیت عایق کردن سرویس های بهداشتی نباید غافل شد.

پنل دیواری یا دیوارپوش سرویس بهداشتی ضد آب چیست؟

پنل های دیواری ضد آب یا پنل ضد رطوبت یکی از انواع مختلف روکش مقاوم است. از آنجا که ضد آب است، اغلب برای حمام و سرویس بهداشتی استفاده می‌شود. زیبایی یک دیوارپوش سرویس بهداشتی ضد رطوبت این است که ضمن محافظت از دیوارهای حمام شما در برابر آب و رطوبت، طرحی از حس هنر و زیبایی را برای سرویس بهداشتی شما به ارمغان می آورد. هم اکنون، سه نوع مواد برای ساخت پنل‌های دیواری ضد رطوبت را به شما معرفی می‌کنیم:

پنل های دیواری ضد آب

انواع دیوارپوش های سرویس بهداشتی ضد آب

پی وی سی (PVC)

این نوع پنل معمولاً مقرون به صرفه‌ترین گزینه برای دیوارپوش سرویس بهداشتی و حمام در مقابل رطوبت است. همچنین به طور کلی انتخاب سبک‌تری است، و همین امر، کار را آسان‌تر کرده و کار با آن راحت‌تر است. علاوه بر این، اگر خودتان می‌خواهید پنل دیواری ضد رطوبت PVC را نصب کنید، گزینه خوبی برای نصب است.

 اکریلیک (Acrylic)

این نوع دیوارپوش، باریک‌ترین پنل است، که این امر اگر حمام شما کمی کوچک و باریک باشد، آن را به یک انتخاب عالی تبدیل می‌کند. به طور معمول، پنل‌های دیواری آکریلیک ضد رطوبت فقط 4 تا 5 میلی‌متر ضخامت دارند.

ام دی اف (MDF)

 این نوع پانل دیواری ضد رطوبت با دوام ترین نوع دیوارپوش‌های ضد آب است. از این رو، اگر می‌خواهید دیوارپوشی انتخاب کنید که برای مدت بسیار طولانی دوام داشته باشد، این نوع پنل یک انتخاب عالی است. پنل‌های دیواری ضد آب MDF، در مقایسه با دیگر پنل‌ها مناسب‌ترین عایق در برابر رطوبت و آب هستند.

مزایای استفاده از دیوارپوش های سرویس بهداشتی ضد آب

مقرون به صرفه بودن

به دلایل زیادی انواع دیوارپوش سرویس بهداشتی و حمام ضد رطوبت، ارزان هستند. اول از همه، پنل‌ها بخاطر سبک بودن، هزینه کم‌تری در زمان تحویل دارند، بخاطر اینکه مبلغ تحویل‌ها بر اساس وزن محصول محاسبه می‌شود. همچنین، پنل های دیواری ضد آب و  ضد رطوبت راحت‌تر جابجا می‌شوند، از این رو این مساله هزینه دستمزد کارگران و نیروی کار را برای حمل آن‌ها کم‌تر می‌کند. دیوارپوش سرویس بهداشتی ضد رطوبت، به طور کلی از کاشی مقرون به صرفه‌تر است. وقتی همه این عوامل و سایر موارد دیگر را با هم در نظر بگیرید، بی دلیل نیست که این پنل‌های دیواری ضد رطوبت، انتخاب اقتصادی تری نسبت به کاشی‌های معمولی هستند.

نصب سریع و آسان

 نصب پنل‌های دیواری ضد رطوبت نسبت به کاشی‌ها بطور قابل توجهی سریع‌تر انجام می‌گیرد. در واقع، یک عملیات کاشی کاری مناسب نیاز به دستان بااحتیاط یک کارگر با تجربه دارد. این مقاله سعی ندارد بگوید که نصب پنل‌های دیواری ضد رطوبت نیازی به مهارت ندارند. فقط می‌خواهیم بگوییم که نصب آن‌ها نیاز به مهارت کم‌تری دارد و می توان سریع‌تر این کار را انجام داد. این بدان معنی است که حمام یا سرویس بهداشتی شما کم‌تر در معرض خرابی و فرسودگی در گذر زمان قرار خواهد گرفت.

کمتر و دیرتر کثیف شدن

 نصب پنل های دیواری ضد آب و ضد رطوبت یک روند خشک و بدون نیاز به آب و رطوبت است. برای کاشی‌هایی که حداقل به دو مرحله کار با رطوبت نیاز دارند، نمی‌توان همین حرف را زد. این روند در مقایسه با پنل‌های دیواری ضد رطوبت که به طور کلی فقط به یک لوله تفنگ سیلیکونی و چسب پنل احتیاج دارند، روندی بسیار کثیف‌تر و نامرتب‌تر است.

مقاومت و دوام

پنل های دیواری ضد آب ، به مرور زمان تغییر رنگ نخواهند داد، به نگهداری کم‌تری نیاز داشته و دوام بالاتری نسبت به کاشی‌ها دارند.

4.2/5 - (12 امتیاز)
آژانس دیجیتال مارکتینگ آرکاوب
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.