دیوارپوش سه بعدی

دیوارپوش سه بعدی امروزه در دکوراسیون داخلی بسیار پر کاربرد می باشد. این پنل ها به همراه الگو هایی حجاری شده بر روی سطح خود به فضا شور و هیجان می بخشند. دیواری که با پنل های دیواری سه بعدی دکور شده باشد تاثیری شگرف همراه با القای حسی معمارانه به فضا با حداقل هزینه را به وجود می آورد. امروزه طراحان داخلی بر این باور هستند که یک فضا باید یک نقطه ی کانونی و مرکزی برای جلب توجه داشته باشد، بدین منظور، استفاده از دیوارپوش سه بعدی جهت پوشش دیوار یکی از راه های پیشنهادی است. این محصولات به طور گسترده در فضا های درونی مراکز تجاری و مسکونی کاربری دارند اما در صورتی که این پنل ها از پلیمر ضد آب ساخته شده باشند، می توانند قابل استفاده در فضا های بیرونی نیز باشند.

انواع دیوارپوش سه بعدی

جنس دیوارپوش سه بعدی از مصالح مختلف می باشد و نکته ی مشترک در آن ها قابلیت نصب آسان است. در ادامه به معرفی برخی از این پنل ها با مصالح مختلف می پردازیم.

پنل سه بعدی بتنی (Concrete Panels)

پنل های بتنی سه بعدی به راحتی برش داده شده و نصب می شوند. این محصول راه کاری ساده به جهت خلق محیطی معاصر و ایجاد نمایی زیبا از بتن فراهم می کند. این دیوارپوش از پنل های کامپوزیت معدنی شکل گرفته است و دقیقا شبیه به بتن واقعی می باشد.

پنل سه بعدی چوبی (Stack Panels-Wood Panels)

نوعی از پنل های سه بعدی از جنس چوب طبیعی هستند. برش ها و طراحی های مدرن این محصول برای دکوراسیون داخلی و طراحی مبلمان بسیار مناسب می باشد.

این دیوارپوش سه بعدی به دلیل استحکام، مقاومت، کارایی، ثبات ابعادی، مقاومت در برابر پوسیدگی و خواص آکوستیکی استثنایی بسیار مورد تقدیر قرار گرفته است.

پنل سه بعدی پلیمری (Polymer Panels)

این دیوارپوش سه بعدی برای نصب در فضا های درونی و بیرونی مناسب است. طرح های این محصول با الهام گرفتن از طبیعت و اشکال طبیعی و ارگانیک به وجود آمده اند. این پنل ها در معماری مدرن مشارکت دارند و ادراکات افراد از سطوح را افزایش می دهند.

پنل سه بعدی چرمی (Leather Panels):

دیوارپوش چرمی مفهوم جدیدی برای دکوراسیون داخلی هستند. این محصول از چرم PU که نوعی چرم مصنوعی است، یک لایه ی رویی ضد آب پلی اورتان، و لایه زیرین، سومین لایه، پلی اورتان که تاثیری سه بعدی ایجاد می کند تشکیل شده است.

چرم PU در اصل در صنعت تولید کفش مورد استفاده بوده است که اخیرا در صنعت ساخت مبلمان و دیوارپوش سه بعدی نیز کاربرد دارد.

پنل سه بعدی سرامیکی (3D Ceramic  Panels):

کاربرد سطوح سرامیکی سه بعدی در فضا هایی چون مراکز سلامتی، فضا های مهمانداری، خانه و فضا های کسب و کار بوده و این دیوارپوش سه بعدی راهکاری ایده ال برای به کار گیری در حمام، آشپزخانه، محیط های مرطوب و بسیاری فضا های دیگر می باشد.

پنل سه بعدی پلاستر(Plaster Panels) :

این پنل مناسب برای فضا های تجاری و مسکونی است و تولید شده با مواد سازگار با محیط زیست می باشد.

پنل سه بعدی چوب پنبه ای (Cork Panel) :

این دیوارپوش سه بعدی بیشتر به جهت نصب بر روی دیوار و کفپوش طرح چوب طراحی شده است و همانند آفتاب پرست قابلیت تطبیق با محیط را دارد.

مزایای پنل های سه بعدی

دیوارپوش سه بعدی برای فضا های داخلی و هم چنین خارجی مورد استفاده قرار می گیرد که در طرح ها و رنگ های مختلف موجود می باشد.

این پنل های سه بعدی به عنوان پوششی برجسته برای دیوار های داخلی کاربرد دارد و معمولا برای دیوار های داخلی منازل ، ادارات ، فروشگاه ها و غیره جهت ایجاد فضایی زیبا ، منحصر به فرد و متفاوت به کارمی رود.

مزایای پنل های سه بعدی عبارتند از :

  • قابلیت شست و شو
  • ضد رطوبت بودن
  • عایق صوتی ( آکوستیک )
  • امکان رنگ آمیزی و پتینه کاری روی دیوارپوش سه بعدی
  • سرعت بالا در نصب
  • سادگی در طرح ها و رنگ
  • امکان تغییر آسان در چینش پنل ها
  • وزن سبک و بسیار پایین
  • دارای فضا برای عبور سیم کشی و تاسیسات در پشت پنل

نکات مهم در رابطه دیوارپوش سه بعدی

میزان برجستگی رویه دیوارپوش سه‌ بعدی بر حسب نوع طرح آن متفاوت است.

چنانچه شما به دنبال محصولی به عنوان عایق صوتی و حرارتی هستید این پنل گزینه مناسبی است.

این پنل‌ ها با داشتن تنوع در رنگ و طرح می تواند نیاز هر نوع سلیقه‌ ای را تامین کند.

بعد از نصب پنل‌ سه‌ بعدی درز های میان آن ها با خمیر درزگیر مخصوص پوشانده می‌ شود.

شما می توانید این پنل را بر حسب نیازتان برش بزنید.

با نور پردازی مناسب بر روی این دیوارپوش سه بعدی می توانید جلوه آن را چند برابر کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
آژانس دیجیتال مارکتینگ آرکاوب
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.